گیومه

الیس الله بکاف عبده ؟!

گیومه

الیس الله بکاف عبده ؟!

گیومه

قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ

"ای بندگان من که بر زیان خویش اسراف کرده اید ، از رحمت خدا مایوس ، مشوید زیرا خدا همه گناهان را می آمرزد اوست آمرزنده و مهربان"

سلام
آیه ی قشنگی هست.معنی شو گذاشتم تو گیومه...تفسیرشو باید میزاشتم تو پرانتز..که تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف...
ودر پایان مینویسم از آیت الله بهجت(رضوان خدا بر او باد):

"ما آمده‌ایم زندگی کنیم تا قیمت پیدا کنیم

نه اینکه

به هر قیمتی زندگی کنیم!"

پیوندها

Making MusiC

توبه نامه ی شهید محمودی(عارف 13 ساله)

پنجشنبه, ۲ آبان ۱۳۹۲، ۰۱:۳۰ ق.ظ


1)اسمش علی رضا محمودی هست.

2)تو 13 سالگی به درجه ای از عرفان نایل میشه که خدا هم عاشقش میشه.

3)و هر کس عاشق من شود .من نیز عاشق او میشوم.و هر کس من عاشق او شوم .او را خواهم کشت(شهید  خواهم کرد)

4)توبه نامه ای نوشته که من یکی رو متحیر کرد و زبانم قاصر از توصیف ودرک ان.

متن توبه نامه با صوت:

بار خدایا از کارهایی که کرده ام به تو پناه می برم از جمله :
از این که حسد کردم...
از این که تظاهر به مطلبی کردم که اصلاً نمی دانستم...
از این که زیبایی قلمم را به رخ کسی کشیدم....
از این که در غذا خوردن به یاد فقیران نبودم....
از این که مرگ را فراموش کردم....
از این که در راهت سستی و تنبلی کردم....
از این که عفت زبانم را به لغات بیهوده آلودم.....
از این که در سطح پایین ترین افراد جامعه زندگی نکردم....
از این که منتظر بودم تا دیگران به من سلام کنند....
از این که شب بهر نماز شب بیدار نشدم....
از این که دیگران را به کسی خنداندم، غافل از این که خود خنده دارتر از همه هستم....
از این که لحظه ای به ابدی بودن دنیا و تجملاتش فکر کردم....
از این که در مقابل متکبرها، متکبرترین و در مقابل اشخاص متواضع، متواضع تر نبودم....
از این که شکمم سیر بود و یاد گرسنگان نبودم....
از این که زبانم گفت بفرمایید ولی دلم گفت نفرمایید.
از این که نشان دادم کاره ای هستم، خدا کند که پست و مقام پستمان نکند....
از این که ایمانم به بنده ات بیشتر از ایمانم به تو بود....
از این که منتظر تعریف و تمجید دیگران بودم، غافل از این که تو بهتر از دیگران می نویسی و با حافظه تری.....
از این که در سخن گفتن و راه رفتن ادای دیگران را درآوردم....
از این که پولی بخشیدم و دلم خواست از من تشکر کنند....
از این که از گفتن مطالب غیر لازم خودداری نکردم و پرحرفی کردم....
از این که کاری را که باید فی سبیل الله می کردم نفع شخصی مصلحت یا رضایت دیگران را نیز در نظر داشتم....
از این که نماز را بی معنی خواندم و حواسم جای دیگری بود، در نتیجه دچار شک در نماز شدم....
از این که بی دلیل خندیدم و کمتر سعی کردم جدی باشم و یا هر کسی را مسخره کردم....
از این که " خدا می بیند " را در همه کارهایم دخالت ندادم....
از این که کسی صدایم زد اما من خودم را از روی ترس و یا جهل، یا حسد و یا ... به نشنیدن زدم....
از ......
و.....

 

پانوشت:

1  لینک دانلود توبه نامه ی شهید محمودی   tobename-sh-mahmoodi(Qafeleh.ir).mp3

2   درجاتی از عرفان میخواهد تا نوجوانی 13 ساله اینگونه توبه نامه بخواند.به گمانم.

3  و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء ولکن لایشعرون ...

4   این نظر از نویسنده ی وبلاگ (تا او )هست که برای پست حدیث قدسی قرار داده بودند.(با تشکر از وبلاگ ارزشی تا او)

(..و می گویند شهید دوست دارد زنده شود !!! دوست دارد زنده شود ! نه یکبار ،نه ده بار، نه صدبار، بلکه هزاران بار زنده شود!...برای اینکه بازهم شهید شود!چه لذتی دارد شهادت "اللهم ارزقنی"
فقط یکبار فرصت مرگ داریم آن را قدر بدانیم و نگذاریم غیر از شهادت باشد.)
5   فهمیده ام  شهدا  چون از نظر ما غریب هستند پس عجیب به نظر می آیند.
6  التماس دعا

 

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۰۲
سیده سما

نظرات  (۳۵)

اللهم الرزقنا... آمین.

 

عید پربرکت.

التماس دعا.

پاسخ:

عید بر شما نیزفرخنده.

اللهم الرزقنا توفیق الشهاده.

باسلام
فکر می کردم فقط خودم، بی خوابی به سرم زده
نه مثل اینکه آدم دیوونه مثل من زیاده
راستی از این مطلب استفاده بردیم
عید ولایت مبارک
یاعلی . . .
پاسخ:
سلام
خوشحالم که از مطلب استفاده بردید
بر شما نیز مبارک این عید فرخنده
۰۲ آبان ۹۲ ، ۰۷:۴۸ خادم الحسین (علیه السلام)
تبریکــــــــــــ
پاسخ:
بر شما نیز...
سلام سید
عیدت مبارک
عیدی یادت نره
پاسخ:
سلام
عید شما هم مبارک

۰۲ آبان ۹۲ ، ۰۹:۴۶ میلاد علیدوست
سلام .ممنون از زحمات شما:
این تکه رو من انتخاب میکنم: به عنوان یه درس اخلاقی کما اینکه همش درس بود{از این که نمازم را بی معنی خواندم وحواسم جای دیگر ودچار شک در نماز شدم}
پاسخ:
سلام
بله شاید بهترین درس اخلاقی همین باشه
چون اگه نمازهامون نماز باشه
تقرب حاصل میشه
و اگه تقرب حاصل شد گناه کردن سخت میشه!
۰۲ آبان ۹۲ ، ۱۱:۱۸ نسل60 آزاد از این دنیا
کجا رفتند مردان شهر ما.............
پاسخ:
...
شهدا
حقیقت رو پیدا کردند
پاسخ:
البته
پیدا کردن حقیقت آسان نیست
سلام
خدا قوت
عیدتون مبارک
پاسخ:
سلام
متشکرم
عید بر شما نیز فرخنده باد
۰۲ آبان ۹۲ ، ۱۳:۳۶ محمدحسن صابری خواه
سلام
عید ولایت بر شما مبارک.
قشنگ بود.
پاسخ:
سلام
سپاس از حظور
سلام
بعضی اوقات فکر می کنم آدم خوبی هستم
خدایا از اینکه بعضی اوقات فکر می کنم آدم خوبی هستم ازت عذر خواهی می کنم
بسی جالب بود
 
پاسخ:
سلام
ممنونم
ما نیز عذر میخواهیم...
۰۲ آبان ۹۲ ، ۱۷:۱۰ علیرضا رضایی
سلام

زیبا بود و قابل تامل  . . . 

عیدتون مبارک
پاسخ:
سلام
متشکرم
عید شما نیز مبارک 
۰۲ آبان ۹۲ ، ۱۸:۵۱ ***العبد التائب***
سلام
بروزم
پاسخ:
سلام
سر میزنیمـ

سلام.عیدت مبارک.کوچه ها را به نامشان کردیم تا هر وقت نشانی منزلمان را می دهیم،بدانیم از گذرگاه خون کدام شهید است که با آرامش به خانه می رسیم...

پاسخ:
سلام
زیبا بود هانیه جان
۰۲ آبان ۹۲ ، ۲۲:۰۹ *** رک و راست ***
شهادت قسمت ما می شد ای کاش...
ای کاش ما هم بتونیم، توبه نامه بنویسیم.

این عید فرخنده و دلنشین رو به شما تبریک می گم.

موفق باشید.
یاعلی

پاسخ:
ای کاش
بر شما نیز مبارک باد
۰۳ آبان ۹۲ ، ۰۰:۰۳ حسین علیمحمدی
مبارک...
پاسخ:
بر شما نیز..
سلام

هر که بخونه متحیر میشه....
ممنون

عیدتان مبارک...
پاسخ:
سلام
متشکرم
دادم لباس نوکریم را رفو کنند
باشد محرم دگری پاره اش کنم
لبیک یا قتیل الله یا حسین...
پاسخ:
لبیک..
شهید شدن هم دارد
پاسخ:
البته..
۰۳ آبان ۹۲ ، ۲۲:۳۵ پرسش و پاسخ
سلام
وقت کردید به ماهم سربزنید.
پاسخ:
سلام
اگر وقت کردیم....
سلام ممنون از لطفتون،و ممنون از حضورتون و با تاخیر عیدتون مبارک.
باهر اسمی راحتین همین سرباز1195 بهتره
(من الله توفیق)
پاسخ:

سلام

ممنون.

سلام سیده جون

عیدتم با 2 روز تاخیر مبارک...به منم سر بزن...التماس دعا....یا علی

۰۵ آبان ۹۲ ، ۱۷:۵۰ بانوی خائف

شاید یک بار دیگر بنده اش جان دهد

این بار از خجالت و شرم.خدایم به بنده اش با قسم بگوید...

کجا چنین مولایی سراغ دارید؟

سلام(:


پاسخ:
سلام ؛-)
سلام

دروازه ی باز...

http://zareh.blog.ir/post/176

یا علی
پاسخ:
یا علی

سلام  خسته نباشید .وبلاگتون عالیه

لینک شدید به وب بنده که محفل شهدایی کوچیکه تشریف بیاری و حستون ونطرتون راجع تصاویری که گذاشتم بگید

ممنون

من الله توفیق

پاسخ:
سلام
متشکرم از حضور شما
اون کامنته بود
پست شد
پاسخ:
عالی!
شهدا عجیب اند
سلام


ممنونم که سر زدید

لینک شدید

موفق باشید
یا علی
پاسخ:
سلام
متشکرم از شما

سید جان سلاااااام!

عیدغدیرخدمت نرسیدیم ببخشید!

عیدتون مبارک

من فعلا یخده دلم از دست خودم خونه فعلا در مورد شهدا نظری نمیدم با اجازتون!


پاسخ:
سلام ناسی جان
ما نیز
دلمان از خودمان خون است
ولی دم میزنیم
ولی حرف زیاد میزنیم
و ادعا از آن زیادتر!
سلام

شهد شهود...دعوتید

http://zareh.blog.ir/post/181

پاسخ:
سپاس
۰۹ آبان ۹۲ ، ۱۰:۱۶ کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
شهید!
شرمنده ی پلاکتم..

سلام
بسی زیبا..

اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
اللهم ارزقنا شهاد‌ه فی سبیلک
پاسخ:
ما نیز...
سلام...
آدم می مونه چی بگه...
فقط میتونم بگم برای خودم متاسفم.. فقط همین..
: (
پاسخ:

       سلام

بهتره درس بگیریم...

به قول ناسی دل مون از خودمون خونه...

۱۲ آبان ۹۲ ، ۰۱:۰۷ پلڪــــ شیشـہ اے
سلام

خداکنه بالاخره با نگاهش آدم شیم!
دعای والدین ... سعادت ... 
نظیرشون نیست این ها ... تک تک ... با آبرویی که دارن ان شاءالله دست گیرمون باشند!

خداقوت
یاعلی(صلوات برای فرج)
پاسخ:
متشکرم
یا علی
دمت گرم علیرضا

پاسخ:
واقعا.
۲۰ آذر ۹۲ ، ۱۳:۳۰ محمد محسن
سلام...زیبا خیلی زیبا...........
پاسخ:
سلام
لطف دارید
۲۰ خرداد ۹۳ ، ۰۹:۰۹ میشه شفاعتم کنی پسرخاله

سلام سیده سماخوبی ازلنزوراومدم اینجا

خوشحالم که وبلاگ به این باارزشی دارید

بماهم سربزن

التماس دعا

اجرت باشهدا

پاسخ:
سلام.ممنونم.
حتما.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی