گیومه

الیس الله بکاف عبده ؟!

گیومه

الیس الله بکاف عبده ؟!

گیومه

قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ

"ای بندگان من که بر زیان خویش اسراف کرده اید ، از رحمت خدا مایوس ، مشوید زیرا خدا همه گناهان را می آمرزد اوست آمرزنده و مهربان"

سلام
آیه ی قشنگی هست.معنی شو گذاشتم تو گیومه...تفسیرشو باید میزاشتم تو پرانتز..که تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف...
ودر پایان مینویسم از آیت الله بهجت(رضوان خدا بر او باد):

"ما آمده‌ایم زندگی کنیم تا قیمت پیدا کنیم

نه اینکه

به هر قیمتی زندگی کنیم!"

پیوندها

Making MusiC

عاشقانه به سوی نماز( بشتابید)

سه شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۹:۵۴ ب.ظ
1) هر وقت دعوت می شد برای برنامه یا کلاس یا یکی از دوستانش می خواست باهاش قرار بزاره، یه نگاه به تقویمش می کرد و اگر اون زمان وقتش پر بود مودبانه معذرت میخواست: ببخشید تو اون زمان من وقتم پره یا ببخشید من یه قرار ملاقات مهم دارم و ...
2) یک روز که حسابی از به تعویق انداختن نمازش ناراحت بود از خودش پرسید چرا من تمام برنامه های مهمم رو سرساعتشون انجام می دم اما نمازم رو نه! با اینکه مهم ترین قرار زندگی من با خالقم ساعات اذانه.
3) (((حلقه گم شده یک جمله بود))) 
4) از اون به بعد به همه کس و همه چیز که میخواست تو ساعت نماز اول وقت ، وقتشو بگیره محترمانه می گفت: ببخشید من یک قرار ملاقات خیلی مهم دارم!
5) وقتی موبایلش وقت نماز زنگ می زد یا براش پیامک می رسید، بدون اینکه به صفحه اش نگاه کنه آروم همین جمله رو می گفت.به تلویزیون وقتی یه برنامه جذاب داشت هم همین طور.
حتی کمی مانده به اذان صبح وقتی آلارم گوشیش به صدا در می آمد و او وسوسه می شد که بگه "فقط ده دقیقه دیگه بخوابم!" با قاطعیت به صاحب اون وسوسه می گفت: نه! من یه قرار خیلی مهم دارم.
6) (حالا تمام نمازهاش اول وقت شده بود.)

پانوشت:

1)سؤالاینکه حضرت آقای قاضی می فرمودند هرکس نماز اول وقت بخواند به مقام می رسد، آیا مرادشان نماز با حضور قلب است یا خیر؟

آیت‌الله بهجتنه! اگر نماز با حضور قلب منظورشان بود، آن‌وقت سؤال می‌کردند چگونه باید خواند این نماز را، به چه سببی بخواند نمازکامل را! این که چیزی به دست نداد که! وقتی چیزی به دست می‌آید که مطلق نماز، مطلق نماز را کسی مقید باشد در اول وقت به نماز عالی می‌رسد؛ می‌رسد خودش، تکویناً شیئاً و شیئاً روز به روز می‌رود بالاتر.(کلیپ در ادامه ی مطلب)

2)حدیث قدسی:  به بندگان من بگو آن اشخاصی که به محبت من متوجه هستند، اگر در اثر عبادت من با کسی معاشرت نکنند، به ان ها ضرری وارد نخواهد شد.

3) میخوام بگم نماز اول وقت رو فراموش نکنیم و برای همدیگه یادآوری کنیم.که خیر تمام بوده و هست.

4)نماز اول وقت روزی همه تان.

5)کلیپ 51 ثانیه ای که در ادامه ی مطلب درج شده رو از دست ندید.



دریافت
مدت زمان: 51 ثانیه 

 

موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۲۳
سیده سما

نظرات  (۲۱)

سلام آبجی مثل همیشه عالی بود،راستی ممنون که به وبلاگم اومدی،موفق باشی :)
پاسخ:
سلام.ممنونم.
سلام
به این دو جمله توجه کنید:

*آیا هوا روشن است؟ آیا هوا روشن هست؟*

 کدام یک صحیح تر می باشد؟

http://farsiyad.blog.ir/post/9
سلام
تقدیمی ذره به  صاحب این خانه:

امام على علیه ‏السلام :

فَصَبرا عَلى دُنیا تَمُرُّ بِلوائِها کَلَیلَةٍ بِأَحلامِها تَنسَلِخُ؛
 
در برابر دنیایى که گرفتارى آن، مانند خواب هاى پریشان شب مى گذرد شکیبا باش.
بحارالأنوار، ج40، ص348، ح29
پاسخ:
سلام.
ممنونم.
۲۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۲:۴۵ علیرضا حیدرخانی
هر روز که میگذره وبتون تاثیر گذار تر میشه
علی پشت و پناهتون
پاسخ:
انشالله که این طور باشد.
ممنونم.
..سلام علیکم...
شب جمعه ست زیارت عاشورایی ...توسلی...
تکلیف چهارم اپ شد.
دعوتید.
عاقبتتون بخیر.
خیلی دوست دارم اینجا رو
به نظرم تنها جایی هستش که یه کم آدم رو به خودش میاره
حرف حساب همین
اول و آخرش هم همین
نماز
پاسخ:
میتونه پاسخ ی برای مطلب هژمونی گناه شما باشه..
(نماز اول وقت)
سلام
ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻋﺠﻞ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻓﺮﺟﻪ
ﺑﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ
ﺣﻀﺮﺕ ﭘﺮﺳﯿﺪﻩ ﺑﻮﺩ :
ﺁﻗﺎﺟﺎﻥ ! ﻗﺮﺑﺎﻧﺘﺎﻥ ﺑﺸﻮﻡ , ﭼﺮﺍ
ﺑﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﺩﻋﺎﯼ ﻓﺮﺝ ﺭﺍ
ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻧﯿﻢ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﯽ ﺁﯾﯿﺪ؟
ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ : ﺷﻤﺎ ﮐﻪ ﺩﻋﺎﯼ ﻓﺮﺝ ﺭﺍ
ﻧﻤﯽ ﺧﻮﺍﻧﯿﺪ ! ﺷﻤﺎ
ﺩﻋﺎﯼ ﺳﻼﻣﺘﯽ ﻣﻦ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻧﯿﺪ
)ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻟﻠﻬﻢ ﮐﻦ ﻟﻮﻟﯿﮏ ﺍﻟﺤﺠﺔ ﺑﻦ
ﺍﻟﺤﺴﻦ ....

ﺷﻤﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﻋﺎﯼ ) ﺍﻟﻬﯽ ﻋﻈﻢ ﺍﻟﺒﻼ (
ﺭﺍ ﺯﯾﺎﺩ ﺑﺨﻮﺍﻧﯿﺪ
ﻟﻄﻔﺎ ﺑﺎ ﻫﺮ ﺗﻮﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﺍﯾﻦ
ﻣﻄﻠﺐ ﺭﻭ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﮐﻨﯿﺪ
سند
ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﺳﯿﺪ ﺑﻦ ﻃﺎﻭﻭﺱ
ﺻﻔﺤﻪ .238ﻧﺠﻢ ﺍﻟﺜﺎﻗﺐ ﺻﻔﺤﻪ
۴۸۰

سلام دوست عزیز

اون لینک دانشجوی جوان تنها رو حذف و بجاش اینو ثبت کنین

ممنون ...

آپم

۲۶ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۳:۳۲ چشم چشم دو ابرو
از آیت الله بهجت پرسیدن چیکار کنیم که نماز صبحمون قضا نشه ؟؟؟

فرموندند : نماز های دیگه رو اول وقت بخونید ...

شادی روحشون در ایام سالگردشون صلوات بفرستین ...
ابى انت و امى یا آل المصطفى انى مؤمن بولایتکم معتقد لامامتکم مقر بخلافتکم 
دیشب به سیل اشک ره خواب مى‏زدم 
نقشى به یاد خط تو بر آب مى‏زدم 
مولاى من! 
از گذشتگان هر که خبر دار مى‏شد که امت آخرالزمان یگانه امام و راهنماى خود را فراموش مى‏کنند دلش به حالمان سوخت؛ چرا که باورشان نمى‏آمد که مى‏توان بدون خورشید هم زندگى کرد و باورشان نیامد که مگر مى‏شود بدون گرماى محبوب، سرد و یخزده روزگار را گذراند.
حبیب من! 
قصه پر غصه فراق و جدایى تو را هر اهل دلى که بشنید از درد جانش به خزان نشست .
اهل دل که نه، داستان غیبت تو را بر هر سنگ و گیاه و حیوانى که خواندند پژمرده گشت... 
کبوتران آسمان به حال ما بیچارگان رقت کردند، ماهیان آب ها، مدام عوض ما ظهور تو را طلب کردند 
امّا 
این درد را به کجا برم 
اى حبیب همه جان‏هاى پاک 
اى حبیب هر سنگ و درخت 
من، من که باید مدام به انتظار تو باشم.
من که باید چشمانم همیشه اشک آلود نیامدنت باشد .
من که باید بغض بزرگى همواره راه نفسم را بگیرد .
آسوده و بى‏خیال 
به دور از تو به خود مشغول شدم 
آرى همه ما به خود مشغول شدیم 
رفتیم به نماز ایستادیم و نفهمیدیم که او شرط نماز؛ 
یعنى قبله ما 
در کجا مانده است .
نفهمیدیم که او در کجا تنها مانده است .
نفهمیدیم که نماز بدون امام عشق معنا ندارد.
نفهمیدیم نماز بدون تکبیر پیشواى محبت نماز نیست و از این رو همه نمازهایمان رنگ عادت به خود گرفت .
آرى رفتیم به طواف حرم و نفهمیدیم که خورشید و ماه و ستاره، همه مخلوقات طواف وجود او مى‏کنند به پرده کعبه چنگ زدیم و هیچ نفهمیدیم که پرده کعبه حرمت لباس او را نیز ندارد. نفهمیدیم که این همه حاجیان راه صفا گم کرده‏اند .
و اینک که این همه را مى‏نگرى 
گریه‏اى غریب بر دلت سنگینى مى‏کند .
چه مدت‏ها که در هنگام اشک او ما بى‏خبر بوده‏ایم !
چه ساعت‏ها که در هنگام حزن او ما بى‏خیال بوده‏ایم.
مولاى من! 
آنقدر روزها و شب‏ها آمد که ما به خود نیامدیم و نپرسیدیم چرا تو در صحراها خیمه نشین شده‏اى. چرا که دور از مردمان زندگى مى‏کنى ؟
ما به خود نیامدیم و تو هر روز امیدوارى که ما به سویت برگردیم .
تو هر روز چشم انتظارى که ما براى نیکبختى خودمان ،
براى سعادت خودمان به سوى تو برگردیم .
==========
سلام بزرگوار با افتخار لینک شدید

بسم الله

مهدی جان

پل صراط

چشمان توست

از چشمت که بیفتم

روزگارم جهنم می شود

اللهم عجل لولیک الفرج

دعوتید

 

سرکارگذاشتن شبکه سلفی:

یک ایرانی، هوشمندانه پاسخ توهین های شبکه سلفی را می دهد.

http://fa.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?lid=9589

 

نماهنگ زیبای : فلسطین ازاد خواهد شد ...

http://fa.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?lid=1529

این وسط من نمیخوام نرخ تعیین کنم بگم. فقط میخوام ببینم نظر تو چیه؟

 

1- تجمع حجاب و عفاف در میدان فاطمی بدون مجوز درست بود؟

...

6-چرا امام امت در نمایشگاه کتاب امسال حضور پیدا نکرد؟

7-چرا فرقه شیرازی ها در نمایشگاه دارای غرفه بودن؟

و........

۲۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۷:۰۵ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
کلیپ +++ داشت...

نماز اول وقت
سلام..حضور آقای فاضلی در صندلی داغ
۲۸ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۷:۴۱ نرگس روزبهانی
هرکی به هرجا رسیده از نماز اول وقت بوده والا همه راهها کوره راهه
چشم براهتم سر بزن بهم
میخوانمت در بلندی که خودت بلند ترینی
میخوانمت به مهربانی که خود مهربان ترینی
میدانمت به بزرگی که خودت بزرگترینی
همه ی این میدانمت ها ومیخوانمت ها بهانه ایی است...
تابگویم خدایا دوستت دارم. من خدا رادارم.

۰۸ خرداد ۹۳ ، ۱۷:۲۴ مهدی، قلب تپنده شیعه
سلام علیکم
انشالله با رسیدن ماه مهدی شعبان...جزء خوش بخت ترین ها باشید
***************************
کلبه مهدوی پذیرای حضورتون....
*****************************
بزرگداشت روز اوّل ماه شعبان

التماس دعای فرج و سلامتی حضرت بقیة الله...صلوات
دست شما درد نکنه
عالی بود
پاسخ:
سپاس.
واییییییییییییییییییییی.....عــــــــــــــــــــــــــــــــالی بود.عــــــــــــــــــــالی...
ممنونم....
اجرت با امام حسیــــــــــــــــــــــن علیه السلام بحق مادرش زهـــــــــــــــــــرا(س)
۲۲ تیر ۹۳ ، ۱۷:۱۹ محمد مهدی علیزاده
عرض سلام و وقت بخیری خدمت شما
بروزم به پستی با عنوان
چرا دخترها و زن ها بی حجاب می شوند؟

خوشحال میشم سر بزنید ... با تشکر

یا علی


http://mr-designer.blog.ir/1393/04/22/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D8%B2%D9%86-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%DB%8C-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی